. . .


Wednesday 2 July 2014

perasaan itu fitrah manusia ~

Assalamualaikum wbt :)

apa khabar semua ? sehat ? macam mana puasa untuk tahun neh ? mudh mudhan baik baik saja..lama rasa nya tak update blog neh..

sebenar nya post post lalu telah di "delete" kan ..bukan untuk seketika tapi untuk selama nya..itu lah yang sepatut nya kita buat..guna kan blog anda dengan sebaik nya..jadi kan blog anda , fb anda , twitt anda sebagai saham di akhirat kelak..in Shaa Allah..teringat kata kata seorang hamba Allah..
"tak salah gunakan laman sosial untuk mencari saham akhirat"
ya benar , tdk salah sebab itu la tujuan kita ke "sini". :)

sayang itu fitrah manusia ? ya benar , sayang itu memang fitrah , siapa la kita tanpa perasaan sayang ? siapa lah kita tanpa rasa rindu ? siapa lah kita tanpa cinta dan cmburu ? waalhualam..Allah lebih mengetahuinya..
sebenar nya detik ini , ketika ini , kita berada dalam kelas , kelas dan lab computer , lect bagi masa untuk rehat kan otak sebab masa programming hari neh ambik masa selama 3 jam..wow ! osem kan ? itu la kehidupan student , hadapi dengan senyuman.. :) jangan pernah mengeluh untuk mencari ilmu ya kawan kawan ! bak kata seorang akhi , iman dan ilmu itu saling berhubung , "ilmu mengajar kita untuk mencari iman manakala iman mengajar kita bagaimana hendak berilmu" alhamdulillah , masih segar di ingatan ~

kita terpesong lagi dengan tajuk kita yg sepatut nya , hehe , maaf , agak nya kerna terlalu lama cuti dengan blog ne..sayang , yaa..menyayangi itu konpom wujud dalam hati setiap insan..hari neh , bila lect bg peluang untuk rehatkan otak , teringat dengan seseorg..Allahurabbi..apa khabar nya di sana ? ada ka dia sihat ? ada kah dia juga mengingati ku ? waalahualam..hanya Allah yang tahu :)

hanya mampu merujuk kepada blog dan page nya sahaja , berdoa untuk nya , hanya tu la yang mampu di buat..apa apa pun , terima kasih kerna pernah menegur , mengajar , mendidik ana dalam masa 2 bulan sebelum ini..walaupun masa nya agak singkat , tapi banyak pengajaran yang boleh di perolehi..syukran..terima kasih..alhamdulillah..ana harap , rncgn nya untuk membina masjid berjalan dengan lancar..amiin...waalahualam :)

No comments:

Post a Comment