. . .


Wednesday 21 January 2015

dot dot dot

assalamualaikum ~~

apa khabar semua?? sehat ? alhamdulillah kalau sehat,,kalau kurang sehat tu nda papa , ujian ja semua tu , semua tu da hikmahnya.. kita xsehat hari ne bukan sebab DIA nak "kerjakan" kita tapi DIA rindukan kita..DIA rindu nak dengar suara kita mengadu kepadaNya , rindu nak dengar luahan kita kepadaNya dan yang paling penting DIA nak tolong kita hapuskan dosa dosa kecil kita..hebat kan DIA? apa lagi yang nak di keluhkan jika xsehat ? in shaa Allah , kuatkan semangat..semua yang bergelar makhluk akan merasakannya.

tak tau apa yang nak di kongsikan hari neh..rasa gatal sangat jari jemari ne nak menaip di blog, tapi xtau apa yang nak di sharekan..asal berjauh dengan Aiko ada shj yang bermain di fikiran..ada sahaja benda yang nak di conteng , ada sahaja benda yang nak di kongsi , tapi xtau la..pelik rasa nya..

bagaiamana agaknya keadaan mangsa banjir ? mangsa banjir di mana ? mangsa banjir yang baru sahaja menerima ujian dariNya di timur semenanjung Malaysia..bagaimana perasaan mereka ketika tu ? mereke kesejukkan ka ? mereka ada makan kah ? bagaimana dengan perempuan yang "cuti" ? bagaimana dengan kanak kanak yang baru berusia 1-6 tahun ? bagaimana pula dengan baby ? Allahuakbar..tak dapat di bayangkan..tetapi alhamdulillah , rakyat Malaysia tidak kedekut untuk menghulurkan bantuan kepada mangsa banjir..tidak lupa juga kepada sukarelawan-sukarelawan yang turut turun padang untuk menghulurkan bantuan..tidak kira yang sudah bergelar suami atau istri mahupun pelajar..begitu juga dengan rakan rakan retis yang turut turun padang..alhamdulillah..semua baik-baik belaka..

smoga semuanya selamat dan sentiasa yakin ada hikmah di sebalik semua ini..banjir berlaku sebab DIA nak "bersihkan" tempat kita..mungkin juga banjir berlaku sebab teguran dariNya..kan ???sentiasa fikir positip..papa pun keep calm n think +ve :)

No comments:

Post a Comment